Sensibilització musical i instruments, per a nens de P3 a 1r. EP.

JOCS MUSICALS (P3)

Mitjançant el joc, pretenem desvetllar la curiositat, l’entreteniment intel·ligent i la participació individual i en grup.

En una edat on la plasticitat de l’infant, fa que les experiències siguin molt enriquidores i profitoses, pretenem que el fet musical esdevingui una experiència feliç, estimulant i satisfactòria.

Introduïm el treball de pulsació, mitjançant jocs.

Fem servir les cançons populars i d’autor com a vehicle per a activitats lúdiques.

Introduïm els instruments Orff per jugar amb els ritmes, timbres i intensitats.

Treballem la relació psicomotriu del cos, mans i cames a partir de jocs musicals utilitzant tècniques Dalcroze.

“La música forma part del desenvolupament humà des de moments abans de néixer; l’entorn és música. Aquest és un art que habita en els diferents àmbits de desenvolupament de l’ésser humà, ja que és una de les peces clau del desenvolupament integral de la persona. A través del joc els nens exploren, viuen, integren i adquireixen nous aprenentatges perquè ajuda a que l’infant entengui allò que fa. És per això que a classe de jocs musicals aprendrem música a través de diferents jocs que ens permetran entendre aquells continguts musicals bàsics. Farem jocs de tota mena on aprendrem, a més a més d’alguns continguts musicals, a ballar danses, cantar cançons, tocar instruments, a escoltar i crear”.

Júlia Salomó

INICIACIÓ MUSICA (P4 – 1er EP)

Com el seu nom indica, és el primer curs amb el que s’inicia l’activitat d’aprenentatge musical.

En aquest moment no busquem fixar grans coneixements a la memòria:

Treballem la pulsació, per mantenir estable i sòlid el sentit del ritme en qualsevol velocitat.

Treballem i detectem problemes d’afinació en cançons populars i d’autor.

Coneixem alguns dels instruments Orff (caixa Xina, triangle, cròtals, xilofon, pandero) i els practiquem mitjançant ritmes molt bàsics per imitació.

Desenvolupem la capacitat de cantar i afinar en grup, escoltant als demés, el piano i a un mateix.

Treballem la relació psicomotriu del cos, mans i cames amb el treball físic de ritmes i cançons amb tècniques Dalcroze.

“Cada trimestre hi ha un eix d’animació diferent com a fil conductor per motivar els infants i fer que esdevinguin els protagonistes. El segon trimestre vam ajudar la Senyora Música a buscar els instruments de l’orquestra i, d’aquesta manera, vam fer una petita roda d’instruments. La vivencialitat és clau per a l’aprenentatge, i amb aquest objectiu, vam tenir l’oportunitat de veure i tocar els instruments. Aquest últim trimestre recollirem en un diari allò que més ens ha agradat o hàgim après en cada sessió per extreure’n conclusions. I, sobretot, ens divertim!”.

Elia Olivan

MONITOR I GESTOR DE L’ACTIVITAT

Diverjoc és l’empresa que imparteix aquesta activitat. Va ser creada a l’estiu de 1999 com una entitat sense afany de lucre. És un col•lectiu de professionals amb experiència docent i en l’organització i dinamització d’activitats extraescolars, menjadors escolars, casals i esdeveniments de caràcter lúdic, esportiu, cultural i de lleure.

El cobrament d’aquesta activitat el realitzarà Diverjoc directament. A inici del curs escolar rebreu un missatge d’aquesta empresa demanant que autoritzeu el cobrament de l’activitat al vostre compte corrent i haureu de retornar la butlleta signada per a què es pugui lliurar al vostre banc.

NIVELLS, HORARIS, NÚMERO DE PLACES I PREU DEL CURS 2018/19

 

jocs musicals P3+P4 dimarts 17.00 a 18.00 10 160€ Pendent
iniciació música 1 P3+P4 dijous 17.00 a 18.00 12 160€ Inscrits
iniciació música 2 P5 dilluns 17.00 a 18.00 12 160€ Inscrits
iniciació música 3 1er EP dimarts 17.00 a 18.00 12 160€ Anul·lat

RESPONSABLE AMPA

Carles Virgili

Email: extraescolars@ampavoramar.cat